Thursday 12 February 2015

Idola Hadek-hadek Mengikut Masa







dalam 10 orang lelaki, seorang daripada mereka usually akan ada yang PLU (gay or biseks).. jadi for sure dalam hidup korang akan pernah berjumpa dan berkawan dengan golongan ini. sama ada korang sedar or tak sedar kalau kawan korang tu PLU, itu lain cerita lah kan.. sebab masing-masing prefer untuk 'menyendiri'.. 

so, kali ini aku nak senaraikan idola bagi golongan hadek-hadek minati mengikut perubahan zaman.. bergantung pada permahaman anda 'hadek-hadek' tu bermaksud apa.. bila aku membesar ni baru aku macam realize lah yang actually banyak juga kenalan aku yang tergolong dalam golongan hadek-hadek ni.. jadi apa yang aku senaraikan ini hanya lah berdasarkan permahatian aku sahaja berkenaan dengan orang di sekeliling aku.. kalau ada artis idola hadek-hadek yang lain tak tersenarai, aku minta maaf lah.. sebab list ni just ikut pemerhatian aku berdasarkan pada orang di sekeliling aku..

so, siapa kah artis yang menjadi idola hadek-hadek??











Zac Efron

pernah satu ketika citer High School Musical menjadi satu fenomena yang amat popular.. mulut hadek-hadek di sekeliling aku sering bercerita pasal drama musical ini.. dan sudah semestinya pemegang watak utama iaitu Zac Efron turut diminati oleh golongan hadek-hadek.. antara lagu-lagu yang dinyayikan dalam drama musical ini juga digemari dan dihafal.. aku masih ingat lagi dengan beberapa lirik lagi yang sering dinyanyikan dengan suara lantang ketika di asrama (aku student asrama), lirik lagu tu adalah seperti berikut,


Soaring... Flying....

aku ingat tu je.. but dinyanyikan dengan lantang sekali.. biasalah hidup di asrama ni memang sentiasa heboh dan kecoh.. one of my friend sangat minat dengan Zac Efron ni.. sampai dia ada nama samaran sendiri (yang aku tak ingat sangat apa), pada hujung nama samaran dia tu ada nama 'Efron'.. hahaha.. sudah semestinya 'Efron' diinspirasikan daripada nama artis Zac Efron tu.. 


my opinion: 

adakah Zac Efron menarik perhatian aku? hurmmm.. waktu itu family aku tak ada Astro.. jadi aku tak layan dan tak tengok pun citer High School Musical tu.. jadi, kebanyakkan perkara yang selalu dibual oleh 'hadek-hadek' mengenai citer High School Musical ni cuma aku tahu dengan mendengar cerita je lah.. kalau ditanya sama ada aku taste tengok Zac Efron ni aku tak rasa aku tertarik.. entah.. bagi sesetengah orang mungkin Zac Efron tu hensem dan menarik.. but bagi aku macam tak ada faktor yang cukup untuk membuatkan aku tertarik..








Dafi Ismail Sabri

zaman kegemilangan Akademi Fantasia.. time kemunculan Dafi ni AF still mendapat sambutan ramai.. Dafi juga menjadi antara pelajar popular yang diminati ramai dalam AF.. malah 'hadek-hadek' pun banyak minat kat Dafi ni.. hadek-hadek kan suka dengan benda comel.. mungkin sebab orang kata Dafi ni comel maka ramai lah suka walaupun kalau dari bakat nyanyian tu tak lah seberapa..

di kalangan kenalan aku banyak yang minat giler kat Dafi ni.. sampai bila aku pindah sekolah pun ada kawan lelaki yang minat giler kat Dafi ni sampai kalau ada majalah yang ada gambar Dafi for sure dia akan beli.. banyak koleksi poster Dafi.. lelaki kalau minat artis macam Dafi ni sangat lah 'sesuatu'.. hahaha.. 


my opinion:

to be honest, waktu kemunculan Dafi kat AF tu dia pun menjadi antara pelajar AF yang aku nak tengok.. hahaha.. kiranya macam waktu aku still muda-muda dulu tu pun minat juga kat Dafi ni.. ceh!! hahaha.. but then semakin membesar kalau nak fikir semula ikut taste aku terasa seakan sukar untuk percaya yang aku pernah minat kat Dafi ni dulu.. minat sangat tu tak lah.. just macam tertarik.. tu zaman dulu lah kan.. but sekarang ni bila aku tengok Dafi ni mula buat aku curious..

"apa lah yang best dan menarik pasal Dafi ni?"

bila semakin dewasa ni kan, aku tengok Dafi ni macam.........








Jonas Brothers

lalu muncul pula kumpulan adik-beradik yang digelar sebagi Jonas Brothers.. seperti artis kelahiran Disney yang lain, mereka amat digemari oleh remaja perempuan dan juga golongan hadek-hadek.. Jonas Brothers ni pernah mencapai zaman kegemilangan mereka ketika berada di bawah naungan Disney.. movie mereka seperti Camp Rock tu antara yang digemari ramai orang (termasuk hadek-hadek).. 

one of my friend yang minat giler kat Dafi ni pun minat giler pada Jonas Brothers ni.. seperti biasa, hadek-hadek ni sanggup berbelanja kalau dah syok pada sesetengah artis.. maka majalah dan poster yang menampilkan Jonas Brothers telah satu kemestian untuk dibeli.. lagu-lagu Jonas Brothers ni selalu berkumandang di asrama..


my opinion:

seperti biasa aku tak layan citer dalam program Disney.. but aku tahu yang Jonas Brothers ni sangat popular ketika itu.. kalau ikut hati aku lah pada masa itu sama ada aku tertarik dengan Jonas Brothers ni or tak, pendapat aku tak lah tertarik pun.. aku tahu yang dorang ni hensem dan menarik tapi tak semestinya yang hensem akan membuatkan semua hati akan terpaut...







Edward dan Jacob

antara movie popular tak lain dan tak bukan iaitu Twilight.. disebabkan citer ni macam ada dua watak lelaki penting iaitu Edward dan Jacob membuat terbahaginya fan kepada dua iaitu Team Edward dengan Team Jacob.. ada yang prefer Edward dan ada yang lagi suka Jacob.. bergantung pada taste masing-masing... 

Twilight ni juga pernah menjadi satu fenomena.. hadek-hadek juga meminatinya.. dan mereka ni juga terbahagi kepada yang lagi suka Edward dan yang lagi suka Jacob.. but bukan sahaja hadek-hadek meminati, malah golongan PLU dewasa pun banyak yang meminati.. tapi berdasarkan pemerhatian aku, PLU dewasa banyak yang lagi suka Jacob berbanding Edward sebab Jacob ni body ketak-ketak..


my opinion:

first time aku tengok citer ni aku tertarik dengan Edward.. aku just tertarik je, tak lebih daripada itu.. tak lah sampai jadi seorang fan pun.. time first movie tu Jacob rambut panjang dan nampak kurang menarik di mata aku.. but then bila dah Jacob berambut pendek dan body semakin tough, so aku rasa Jacob lagi attractive berbanding Edward.. tapi kalau ditanya sama ada aku menjadi 'fan' pada salah seorang daripada mereka, aku katakan tak pun..







Super Junior

lalu mula muncul zaman kegemilangan K-Pop.. artis K-Pop yang first aku kenali adalah Girls Generation dengan Wonder Girls.. time tu Super Junior pun femes juga tapi aku macam kurang terdedah.. but then, bila dah lama-lama tu aku mula mengenali group Super Junior ni.. 

seperti kebiasaan, hadek-hadek banyak yang jatuh hati pada K-Pop dan group Super Junior ni menjadi antara yang diminati.. antara ahli kumpulan yang popular di kalangan hadek-hadek adalah Siwon, Donghae dan Kyuhyun.. rata-rata kalau hadek-hadek yang meminati Super Junior akan meminati salah seorang daripada ahli kumpulan yang aku senaraikan itu.. dan kawan aku yang minat kat Dafi dan juga Jonas Brothers tu juga merupakan peminat tegar Kyuhyun.. hahaha..


my opinion:

sampai saat ini entah kenapa walau pun aku ada masa layan K-Pop juga tapi group Super Junior ni macam tak berapa nak melekat di hati aku pun.. but bagi pendapat aku lah, dalam kesemua ahli kumpulan, aku rasa Donghae paling attractive.. dia nampak macam jenis pendiam sikit dan para wajah yang menarik.. tapi pun begitu, aku tak pernah pun jadi fan Super Junior ni or mana-mana ahli kumpulan mereka









EXO

pelapis kumpulan Super Junior dari syarikat rakaman yang sama, kumpulan EXO mula mendapat populariti.. Super Junior yang semakin dewasa mungkin sudah menjadi terlalu 'matang' bagi sesetengah orang, lalu group twink dan muda seperti EXO ni adalah menjadi sebagai salah satu variasi bagi orang yang minat artis muda remaja..

tak dapat dinafikan banyak hadek-hadek cukup meminati K-Pop dan teringin bergaya seperti artis K-Pop.. kumpulan EXO ni memang turut diminati banyak hadek-hadek yang sangat suka pada artis yang muda remaja.. 


my opinion:

berbeza dengan Super Junior yang aku at least kenal juga lah beberapa nama ahli dalam kumpulan mereka.. tengok rupa aku boleh kenal siapa.. tapi kumpulan EXO ni aku macam 'almost' tak tahu langsung pun.. sebab aku tak mengikuti perkembangan mereka, nak kata tertarik dan jatuh hati kat mereka tu lagi lah tidak.. but aku tahu salah seorang ahli kumpulan EXO ni yang amat diminati oleh perempuan dan hadek-hadek adalah ahli yang bernama D.O. siapa orang bernama D.O. aku tahu dia ahli kumpulan EXO je.. tapi kalau tunjuk gambar ahli mereka yang mana satu D.O. aku tak leh nak kenal pun.. but aku kenal D.O. yang lain.. ada seorang gay porn star yang bernama D.O. tu yang ni aku kenal lah.. hahahaha...








taste hadek-hadek ni senang je.. yang mana artis yang usually digemari oleh remaja perempuan, usually artis macam tu juga lah hadek-hadek minati..


14 comments:

  1. giler tak tercrush kat Zach Efroonnnn... B)

    Baby Come back to me
    In my heart I still believe
    We were meant to be…
    Together so whatever it takes (Baby Come Back)
    Baby come back to me
    I should have never set you free
    My baby
    Come back (Baby Come Back) ~ vanessa hudgens

    ReplyDelete
  2. akulah antara hadek-hadek yang minat EXO tu hehee

    ReplyDelete
  3. salah kau punya ayat tu. sekarang da bukan, satu dalam 10 lelaki. sekarang 3 dalam10 lelaki ialah gay. haha. and yeah, zac efron is a gay./

    ReplyDelete
  4. Unfortunately, none of the above idols is in my list... *sob *sob

    Yeah Putera, now macam dah tak boleh nak cakap 1 out of 10. Setuju dengan Shark. Rasanya more than that. Biasa dengar kan 'willing to know' and then terjebak. Or in my case, dia turn on sendiri with certain benda yang kita buat. Kira fall in love with the attitudes. Or even worst, buat-buat suka. Lama-lama jatuh cinta sendiri. Hehehe...

    ReplyDelete
  5. Zac efron sentiasa di hati. Heeheheh

    ReplyDelete
  6. Exo? Hahaha my favorite. DO tu yg Mr K buat jd profile picture tuh. Hahahaha lol

    ReplyDelete
  7. Ok fine.
    Memang asyik usha Zac Efron je dulu.
    Especially bila dia shirtless. Arghhh !
    HAHAHAHAh

    ReplyDelete
  8. ayyooo..hadek-hadek kah aku????

    aku pon minat siwon tu...

    ReplyDelete
  9. should masukkan one direction thou...

    ReplyDelete
  10. Aku pernah jadi cam gila bayang suka sgt kat dafi.klu dlm bilik air wajib bayangkan dia..dululah..skang still suka..haha.

    ReplyDelete